EAT ME: Αναβαθμίζοντας τη γαστρονομική εμπειρία του επισκέπτη

EAT ME: Αναβαθμίζοντας τη γαστρονομική εμπειρία του επισκέπτη

9 Σεπτεμβρίου 2019

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Eat me, ένθετο στο Έθνος της Κυριακής, στις 1 Σεπτεμβρίου 2019.

«Ο σύγχρονος επισκέπτης θέλει να ζήσει σαν ντόπιος»

Ο Παναγιώτης Πανταζόπουλος, managing director της HIP Hospitality και της Τrésor Hotels & Resorts, μιλά για την αναγκαιότητα αναβάθμισης του ίδιου του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Ο ίδιος τόνισε πως τα επιτυχημένα γαστρονομικά projects και η επένδυση σε καινοτόμες δράσεις με άξονα τη γευστική κουλτούρα, τη μαγειρική παράδοση και τα αντιπροσωπευτικά προϊόντα κάθε περιοχής δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για μια αειφόρο τουριστική ανάπτυξη.

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ

Ποια είναι η εικόνα που έχετε μέχρι σήμερα σχετικά με την πορεία της τουριστικής κίνησης το 2019; Ποια γεγονότα εκτιμάτε ότι επηρέασαν την έκβαση της τουριστικής περιόδου;

Το 2018 ήταν μία από τις πιο δυνατές χρονιές για τον κλάδο του τουρισμού, με τη χώρα μας να υποδέχεται 30.000.000 επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Ο αριθμός-ρεκόρ του 2018 γνωρίζαμε ότι δεν θα μπορούσε να επαναληφθεί για δεύτερη χρονιά και σε αυτό το πλαίσιο αναμέναμε μια πτώση, η οποία ενισχύθηκε από την ισχυρή ανάκαμψη της Τουρκίας, αλλά και άλλων ανταγωνιστικών προς την Ελλάδα προορισμών, όπως η Αίγυπτος και το Μαρόκο. Το 2019 ξεκίνησε κάπως μουδιασμένα, ωστόσο τα μέχρι τώρα στοιχεία μάς δείχνουν ότι η φετινή σεζόν θα κλείσει στα επίπεδα της προηγούμενης.

Τα τελευταία χρόνια, και σε διεθνές επίπεδο, η γαστρονομία αποτελεί όλο και περισσότερο έναν από τους κύριους λόγους επιλογής του προορισμού των διακοπών. Πού θα κατατάσσατε την Ελλάδα σε σχέση με την παραπάνω διαπίστωση;

Η γαστρονομία ήταν πάντα αναπόσπαστο κομμάτι της τουριστικής εμπειρίας, αφού η κουζίνα κάθε τόπου είναι άμεσα συνυφασμένη με τον πολιτισμό και την κουλτούρα του. Στην Ελλάδα για αρκετά χρόνια η ντόπια κουζίνα, πέραν των κλασικών «τουριστικών» πιάτων, ερχόταν μάλλον σε δεύτερη μοίρα, ωστόσο τις τελευταίες δεκαετίες πρωταγωνιστεί, καθώς η γαστρονομική σκηνή της χώρας παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Όλο και περισσότεροι Έλληνες ξενοδόχοι επιλέγουν να επενδύσουν στα εστιατόρια των ξενοδοχείων τους, γεγονός που έχει ανεβάσει ψηλά τον πήχη και μας κάνει ακόμα πιο αισιόδοξους για το μέλλον.

Ποια είναι τα οφέλη για τον τουρισμό από την αναβάθμιση της γαστρονομικής προσφοράς;

Αναβαθμίζοντας τη γαστρονομική προσφορά, στην πραγματικότητα αναβαθμίζουμε το ίδιο το τουριστικό προϊόν, οπότε μόνο θετικά μπορεί να είναι τα αποτελέσματα μιας τέτοιας κίνησης. Ο επισκέπτης που αναζητά μια premium εμπειρία διακοπών επιθυμεί να τη βιώσει σε κάθε έκφανση της διαμονής του και το καλό φαγητό δεν μπορεί να λείπει από αυτήν. Γίνεται αναπόσπαστο μέρος της συνολικής εμπειρίας και σε πολλές περιπτώσεις αποτελεί και αφορμή για συνολικές προτάσεις εντός και εκτός του κλασικού χώρου του ξενοδοχείου. Από farm-to-table γαστρονομικές προτάσεις μέχρι επιλεγμένες επισκέψεις σε τοπικούς παραγωγούς και οινοποιεία.

Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το γαστρονομικό προϊόν ώστε να απευθυνθεί επιτυχώς στην τουριστική αγορά και στον έμπειρο ταξιδιώτη;

Οφείλει να είναι αυθεντικό και να ταιριάζει με το τουριστικό προϊόν που συνοδεύει. Ο έμπειρος ταξιδιώτης έρχεται να γνωρίσει τον τόπο και όλα όσα αυτός έχει να προσφέρει, συνεπώς το γαστρονομικό προϊόν θα πρέπει να αντικατοπτρίζει τον τόπο και την παράδοσή του, να ταιριάζει με το ύφος του ξενοδοχείου που το φιλοξενεί, να αποτελεί φυσική συνέχειά του. Ακόμη και αν αυτό δεν είναι εφικτό σε περιπτώσεις όπου τα τοπικά προϊόντα είναι περιορισμένα, η πρόταση φιλοξενίας οφείλει να περιέχει έστω και σε διευρυμένο πλαίσιο όλα εκείνα τα στοιχεία που συνθέτουν τη γαστρονομική ταυτότητα της χώρας μας.

 

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη στο αρχείο που ακολουθεί στο τέλος της σελίδας.